gikas

Söndagsmys

Publicerad 2009-10-11 21:39:21 i Allmänt

Undanplockat, tända ljus, fint dukat och en riktig delikatess på tallriken - blodpalt. Det är inte alltid de finns på hyllorna i matvaruaffärer så här långt söderut, men när de finns så brukar jag köpa allihop.
 
Handrullad palt från Bastuträsk. Tilllagningen har jag lärt mig av pappa som brukar skära ner dem i mindre bitar som man sedan steker i smör, kryddar med salt och peppar och kokar en stund i mjölk. Serveras med en klick lingonsylt. Enkelt och gott!

Hämtade dotterns pojkvän samtidigt som jag handlade lite onyttigheter till kvällens "Ensam mamma söker", ett av mina favoritprogram på tv just nu. Det är så kul att gissa vem som passar bäst med vem i slutändan. Med tanke på att det faktiskt finns de från tidigare säsonger som fortfarande hänger ihop och både har gift sig och skaffat barn så verkar det ju faktiskt kunna fungera på riktigt.

Tv-godis för ensamma mammor som mig (...ända tills på tisdag kväll då Nils kommer hem från jakten)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela