gikas

Vilka gardiner?

Publicerad 2009-09-03 17:24:01 i Allmänt

Jag köpte en svart mörkläggningsgardin till Andréa:s rum, men sen ska det ju vara hängande gardiner också som matchar rummet i övrigt. Jag brukar alltid kolla först på Birsta Gardincenter för de brukar ha ett bra sortiment och vettiga priser, speciellt på panelgardiner. Nu har jag dock tänkt att skippa paneler och köra öljett-varianten i stället där nere, det blir lite mer ombonat med mer tyg. Första tanken var att fönstret skulle få stå för färgklicken i rummet, men så hittade jag några tyger som skulle bli så snygga där inne att jag ändrade mig. Jag tog bilder för att Andréa ska få säga sitt innan jag slår till. Mitt tips är att detta tyg med brevtext faller henne på läppen:

Själv föll jag nog mest för det här där de "slarviga" blommorna liksom var "broderade" på vit botten, fast det andra kändes kanske mer ungdomligt:

De hade också världens läckraste prydnadskuddar i flera färger som jag bara älskade, samma tyg fanns på fotpallar hos Rummet, 349:- resp 949:- (tror jag det var). De var släta på baksidan och ännu snyggare i verkligheten!
 
Fick också en ide´ att göra en sänggavel klädd med detta fuskskinn-tyg som skulle bli kanonsnyggt - och praktiskt eftersom det är lätt att torka av och hålla rent. Fanns även i svart och brunt.

Nu återstår att se vad den blivande rumsinnehavaren säger för det är ju inte alltid vi har samma smak.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela