gikas

En lång dag

Publicerad 2010-04-28 22:41:06 i Allmänt

Det var en mäkta mallig tjej som fick följa pappa och köpa en röd trehjuling som vi hittade på Blocket. Den var nästan i nyskick så det var en riktigt bra affär. När jag slutade på jobbet så åkte vi direkt ut till Birsta för att köpa en cykelhjälm och en madrass till Ines säng. Hon behövde också överdragskläder att ha på dagis och då hittade vi dessa på Lindex, kul med grönt som omväxling. 

Det är inte ofta vi har papsen med oss på shopping, men nu var det så nära stängning så han stod ut bra den här gången, ha ha. 

Ines somnade direkt på hemvägen och jag känner att mina ögonlock är tunga också. Fast innan vi kryper i säng så ska Nils bjuda på te och knäckebröd med gravad lax som nog var hans bästa inköp från Ikea. Mums! 

Ser fram emot morgondagen då det säkert blir en trevlig dag på jobbet. Först är det en av tjejerna som bjuder på frukost, sedan är det "ekonomilunch" - vilket betyder att alla på ekonomiavdelningen åker ut till ett matställe och äter tillsammans - vid halv fyra är det möte hos våra revisorer som efteråt bjuder på middag och bowling. Där emellan ska vi väl försöka hinna klämma in lite jobb också. Hoppas jag orkar med bowlingkloten trots att jag fortfarande har ont i högerarmen då jag överansträngde mig när jag skottade bort snöhögen på altanen för säkert en hel månad.    

  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela