gikas

Jobbigt att jobba

Publicerad 2010-04-13 21:22:11 i Allmänt

Jag är helt slut i hjärnan efter två intensiva inlärningsdagar på Life´s ekonomiavdelning som ligger i fantastiskt ljusa och trevliga lokaler med utsikt över Sundsvallsfjärden. Det är kul, men ovant att vara på en arbetsplats igen med allt vad det innebär. I går som var första dagen skulle jag lämna Ines på dagis och det är nog det värsta med kontorstider - att behöva väcka sitt barn och skynda iväg till dagis med så mycket prylar under armarna att man knappt får med sig själva ungen. Jag avskyr verkligen att stressiga morgnar och ändå blir dom alltid det på ett eller annat vis oavsett hur tidigt man kliver upp. Om det bara var förenligt med Nils skiftgång så skulle jag mycket hellre jobba oregelbundna tider som det känns nu. 

Ta bara en sån sak som att boka tid hos frisören, hur lätt är det när man jobbar alla vardagar och har svårt att komma ifrån? Jag ser verkligen hemsk ut i håret nu och vill snart inte visa mig ute bland folk. Så himla typiskt att jag inte fick "ändan ur" och bokade då jag hade all tid i världen! Finns en viss risk att jag får gå och se ut lite som en raggsocka hela sommaren.  

Nils får i alla fall ta ett betydligt större ansvar här hemma nu än vad han vant sig vid de senaste åren. Morgnar och dagar då han är ledig så blir det han som tar hand om Ines och hemmet och det passar ju bra eftersom lill-snuttan är värsta pappa-grisen just nu. De här två dagarna har det varit underbart att få komma hem till dukat bord och tre som är väldigt glada att se mig. Hunden var nog ändå den som saknat mig mest tror jag - han blev som galen. Många pussar blev det. 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela