gikas

Ledig fredag

Publicerad 2010-04-30 13:01:28 i Allmänt

Satt uppe alldeles för länge igår kväll när jag kom hem så jag fattade knappt vem jag var när Ines tyckte att det dags att kliva upp och fixa välling. Hade varit mysigt med en liiiite längre sovmorgon, men samtidigt hade jag saknat min lilla skrutta så mycket att det inte gjorde så mycket att hon propsade på att börja dagen. Vi hinner ju knappt ses nu på vardagarna då jag jobbar så idag på förmiddagen har vi tagit igen lite förlorad mor/dotter-tid. 

Först kram-bus, sen pärl-pyssel och efter det lekte vi med lera ända fram till lunch. 

När det blev dags för mat så hjälptes vi åt, Ines började med att skala lök. 

Sedan gjorde hon mig mäkta imponerad för då hällde hon upp majs och broccoli i skålar och tinade dem alldeles på egen hand i mikron, några hamnade utanför men förutom det så gjorde hon allt perfekt och tryckte t o m igång mikron själv. Gissa om maten smakade extra gott. 

På tal om gott; har ni smakat gele-älgarna från Ikea? Supergoda!
 
....fast jag skäms lite för nu har jag nästan klämt i mig hela påsen själv - FYYY Erica!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela