gikas

Ny säng till Ines

Publicerad 2010-04-25 12:25:55 i Allmänt

Ines ligger fortfarande i spjälsäng, men nu börjar det bli dags att byta känner vi. Hon skulle egentligen ha fått en ny säng på 2-årsdagen, men det kan ju vara skönt att veta var man har henne på nätterna (eftersom hon inte har kommit på idén att klättra ur) så vi har avvaktat lite.

Å andra sidan så är det ju bra om hon kan komma in till oss när hon vill och slippa skrika som hon gör nu då hon väcker alla utom sin far. Nils sover så otroligt hårt att han inte hör henne på nätterna och det känns lite otryggt särskilt de gånger inte jag är hemma. Dessutom tror jag att hon vaknar ibland bara för att hon fastnar med benen mellan spjälorna också, den börjar helt enkelt kännas för trång åt stumpan.   

Vi har kikat på en Hensvik på Ikea och nu blev jag så glad för jag hittade precis en sån på Blocket, utan madrass  och för sig, men det kan man ju köpa till senare. Känns ju fräschast med nya eftersom det säkert inträffat en del "läckage" i begagnade sängar för barn i förskoleålder. Ska i alla fall åka och kolla på den ikväll när Nils slutat. Är den i fint skick så slår vi till direkt.  
 
Undrar om jag ska åka och köpa madrasser redan i eftermiddag...? Det blir senare i så fall för nu när Ines vaknar ska vi först luncha och sen gå ut i solen ett tag. Nu är det verkligen vår på allvar och t o m växterna är på "G".

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela