gikas

Pölar inne

Publicerad 2010-04-10 13:26:01 i Allmänt

Hm, jag tror inte vi ska förvänta oss att våran senaste lilla skrutta ska bli blöjfri än på ett tag. Så fort jag gör ett försök utan blöja så hinner jag bara vända ryggen till så kissar hon på golvet. Värsta vårfloden. Hon är inte alls som Andréa när hon var liten - blev helt hysterisk av att det rann efter benen - hon blev torr både tidigt och snabbt.
 
Jag har börjat fråga Ines om hon vill kissa på toaletten (med Babybjörn sits), men så länge hon säger nej så slipper hon. Direkt efter dagens jättepöl på badrumsgolvet så antog jag att det var färdigkissat på ett tag så då tog jag på henne småbyxor och lät henne leka utan blöja, men det gick inte länge så var hon blöt igen. Suck! Fast vi har ju i alla fall börjat plantera "tänket" och det gav faktiskt frukt redan efter lunchen då hon faktiskt blev riktigt ivrig och gick med på att prova toaletten. Glada i hågen traskade vi dit, la på sitsen och.....- Neej, INTE sitta där!! Tvärnit mamsen, bättre lycka nästa gång.

Till sommaren, tänker jag...då kan man springa naken ute, inga pölar på golvet i alla fall. 
  

      

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela