gikas

Borta blä, men hemma bäst

Publicerad 2010-04-25 01:24:57 i Allmänt

Efter optikern idag så mötte jag och Ines upp Annika N och hennes två minsta kids för lite shopping på stan. Jag och A funkar kanon som shoppingsällskap åt varandra för vi har ungefär samma smak och kan gå hur länge som helst i affärer. Insåg dock rätt snart att det inte gäller när barnen är med för det gick nog bara 20 minuter innan den första hade tröttnat och hans pappa fick hämta honom. Min Ines som brukar vara på strålande humör och heja glatt på alla som passerar var inte heller på humör för att vara på stan, tvärtom så var hon värre än någonsin och gnällde nästan hela tiden. Jag antar att det var den envisa förkylningen som gjorde att hon tappade orken så fort. Jag gjorde ett tappert försök att prova lite kläder medan hon sov, men naturligtvis vaknade hon precis när jag skulle in i provhytten och ställde till med ett himla liv. Stackars liten, det var till sist bara att tacka för sällskapet och vända hemåt. Två fynd kom med hem i alla fall. En sailor-randig topp från Gina Triocot för 49:- och ett skitsnyggt armband som jag hittade på Scorett för 149:-  


Väl hemma så tog vi en utomhusfika i det underbara vädret, lekte med Egon och mumsade lite "rester" från fredagsmyset. Ines mungipor vände genast uppåt.  

Ines har på sig mössa från Busmonster, skinnjacka Gangstar, topp från Molo, tyllkjol Gangstar, tights från KappAhl och skor Vincent. 

Efter den friska luften så blev det lite inomhus-bus i väntan på att pappa skulle komma hem från jobbet. 
 
Kolla in ärmarna på Ines Molo-topp, är de inte underbara så säg. Mjuk spets med små vita hjärtan - I love it, även om jag inte är någon spets och putti-nutt-människa annars så tycker jag denna är superfin. 


En lång, men härlig dag är slut och jag ska se om jag kan varva ner och sova nu efter den intensiva action-rullen "Die Hard 4.0" med Bruce Willis som jag och Nils kollade på när Ines lagt sig.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela