gikas

Ajvar Relish-kyckling med bacon och chili

Publicerad 2010-08-27 21:25:13 i Allmänt

Hittade på ett eget fredags-kyckling-recept som faktiskt blev riktigt gott. Jag har inga fasta mängder att ge er så det här är på ett ungefär, 2-3 portioner:

2 stora kycklingfilér
ett paket bacon
ca 1/2 burk röd Ajvar Relish
ca 2 dl turkisk yoghurt
chilisås (mängd beroende på önskad styrka)
Lite riven ost (gärna lagrad)
(Ev. lite örter som pricken över i)

Jag tinade kycklingen och delade filéerna i fyra avlånga bitar (för att korta tillagningstiden), lindade bacon runt varje filé och la dem i en ungssäker form. (Vore troligen ännu godare att ge bitarna lite stekyta i en panna först.) Rörde ihop Ajvar Relish med yoghurt och smakade av med chilisås som jag sedan klickade ut i ett jämt lager över bacon-kycklingen. Sist lite riven ost på toppen och in i ugnen på 225 gr i ca 20-25 min. Serverade med nudlar av bra kvalitet (hade vi haft det hemma så hade det nog blivit en ruccola-sallad till tror jag). Bus-enkelt och gott!     

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela