gikas

Ibiscos Garden

Publicerad 2010-08-24 23:11:45 i Allmänt

Hade allt lite pirr i magen när vi stod där på Arlanda redo att åka på resan till Rethymnon, Kreta, som vi bokat för bara några veckor sedan. Vet inte om pirret berodde på ovanan att flyga eller det jobbiga i att vara ifrån Ines en hel vecka.

Jag tror att naturen har sett till att ju äldre och mer självständiga barn blir, desto längre perioder känns det ok att vara ifrån dem även om man ofta tänker på dem allihop. Eftersom Ines inte inte är så gammal så visste jag att det skulle bli lite jobbigt - mest för mig. Barnet i fråga vinkade bara glatt och spanade efter flygplan och med tanke på att jag kände mig säker på att hon skulle ha det toppen hos mormor och morfar så klarade vi avskedet utan tårar. 

Flygresan gick bra och strax före midnatt landade vi på Kreta och det var som att kliva in i en bastu när hettan slog emot en. Första känslan blev lite ångestladdad för det var nästan lite svårt att andas. Som tur är anpassade man sig snabbt (och överlevde troligen tack vare ac i fordon och på hotellrummet). Det så mörkt när vi kom men dagen efter upptäckte vi att hotellet Ibiscos Garden såg ut såhär. 
    

Här är utsikten från vår balkong. Hade haft en perfekt utsikt över både hotellets pool och havet längre bort om det inte varit för den höga växten mitt framför. Nu kunde man bara skymta detta, men det lilla vi kunde se var inte fy skam det heller.

Poolen var förhållandevis liten, men annars var det hur fint och fräscht som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela