gikas

Ines på stan

Publicerad 2010-08-27 20:50:20 i Allmänt

I går hade Ines & jag en riktigt mysig dag på stan. Hon var som vanligt på ett strålande humör och höll låda var vi än gick. Först blev det ett besök hos optikern eftersom glasögonen gått sönder (igen) när hon var i Stockholm. Vi är numera välkända besökare hos Synoptik på Storgatan.

Sedan blev det puss och kramkalas med alla drakar på stan.

   
Att gå omkring och träffa alla drakarna gjorde Ines trött så när hon somnade i vagnen passade jag på att kolla in nyligen hemkommet i butikerna. Nu börjar det mörkna på hyllorna igen, mycket svart, brunt och grått i basen. Efter sovstunden bestämde vi oss för att åka ut till Birsta City för att beställa middag av Andréa på Mc´Donalds. Ines spanade ivrigt efter sin syster. 

....och när hon fick se henne så skrek hon högt så det hördes i hela restaurangen "- Där är Andréa!!! Heeej Andréa!!!"

Det blev både en hamburgare och en kram från syrran. 


Duktiga syrran som blev "Månadens medarbetare" på restaurangen i Juli - vi gratulerar! 

Till sist fick vi trevligt sällskap av Annika N och två av hennes flickor och då blev det faktiskt några shoppingkassar som fick följa med hem. Ett stickat jag-vet-inte-vad-det-kallas plagg från Riva, en slags lång, svart tröja med v-ringning och stickat skärp som jag tror kommer att bli en favorit när kylan kommer - mycket användbar och superskön. Sedan hade jag turen att hinna med på ett par av dessa Acne Pistol-kopior som tydligen sålde ut rasande snabbt på Nilson (tack för tipset Jossan). Fanns bara gråa 37:or kvar, men det känns inte alls fel med en annan färg än svart för en gångs skull, de är sköna, passar till allt och bara sååå snygga.  
   
På kvällen fick vi besök av svärmor Gertrud så då snodde jag ihop några snabba vinbärsmuffins till kaffet, älskar dom bären!
   

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela