gikas

Katamaranutflykt, del 2 (utmaning nr 3)

Publicerad 2010-08-25 15:17:56 i Allmänt

Efter snorklingen som jag berättade om i förra inlägget så åkte vi in i den lilla hamnen och la till brevid fiskebåtarna.

Där bjöds vi på en fantastiskt lunch på en mysig taverna tillsammans med resten av sällskapet. 
 
Vet inte om alla var naturligt gladlynta eller om det var vinet och den ständiga påfyllningen i våra små Raki-glas som gjorde stämningen så hög, men vi hade i alla fall jättetrevlig trots vissa språkbarriärer. Kaptenen (t.h) såg verkligen till att alla trivdes. De kom in med nya fat med läckerheter hela tiden, men jag insåg plötsligt att det var dags för nästa utmaning när jag såg att de små skära bitarna på en tallrik hade sugkoppar. Det var Calamares (=Bläckfisk) och det är verkligen inget jag längtat efter att stoppa in i munnen.
 
Jag vågade smaka, men ska erkänna att den friterade varianten kändes något aptitligare.     
 

Jag hade gärna stannat längre i den mysiga byn, men det var dags att segla vidare mot nya mål.

Fransmännen fortsatte att skåla ombord men vi tog det ganska lugnt och bara njöt av båtturen. Det blev fler stopp, först vid en stor grotta och sedan mer badning i en klippvik innan vi slutligen vände tillbaka mot avresehamnen. 

Det gick inte att ta miste på vem som njöt allra mest av utflykten, kapten Hammar såklart som slapp sköta rodret själv den här gången.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela