gikas

Nedräkningen har börjat

Publicerad 2010-08-09 21:41:31 i Allmänt

Sista jobbveckan före semestern - underbart - nu börjar jag räkna ner dagarna innan avresa mot sol, bad och vajande palmer. Tänk att det äntligen blir av! Med detta i tankarna var det lätt att gå till jobbet idag. Dessutom kom de flesta tillbaka efter sina ledigheter så det blev lite mer liv och rörelse än vad det varit under de senaste veckorna.

Ines är på dagis denna denna vecka och det gick bra att lämna henne trots att hon varit därifrån så länge. Lite blyg, men det syntes att hon räknade med att det skulle bli kul, så hon protesterade inte alls när det var dags att vinka hej då i fönstret. Däremot var det en väldigt trött tjej vi fick med oss hem till middag, åt nästan ingenting. Fast ett litet bus-steck orkade hon minsann med, den lilla filuren. Så där snabbt går det inte ens när jag sminkar mig på morgonen, fast i och för sig blir det kanske något bättre slutresultat. Övning ger färdighet tänkte Ines och provade mammas ögonskugga.  
 
Älskade lillplutta! I morgon kommer en till av mina älsklingar som jag längtat jättemycket efter - Pontus. Han har jobbat klart i Norge och hinner som tur är hem en sväng innan skolan börjar igen. Dessutom fick jag träffa brorsan André fram och tillbaka i går kväll eftersom han mellanlandade och sov över hos oss på väg mot stugan i Björnrike. Jag har aldrig varit där på sommaren så det vore kanske en tanke att prova på lite fjällvandring och bärplockning nästa sommar.    

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela