gikas

Packat & klart

Publicerad 2010-12-08 01:12:17 i Allmänt

Äntligen är alla fem resväskorna packade! Jag tror jag fick 1000 frågor från alla håll och medan Nils lugnt lutade sig tillbaka i soffan (när hans väska var klar) så sprang jag upp och ner i trappen, in och ut i tvättstugan, in och ut från alla rum i huset och såg till att alla verkligen fick med sig allt de skulle kunna behöva. Tankarna gick på högvarv. Har vi glömt något???  

Ibland önskar jag att man vore man, att man bara kunde koppla ifrån och lita på att saker och ting ordnar sig automatiskt och gör det inte det så är det inte hela världen. Vad skönt det skulle vara. Det är ju inte alls så att Nils har rullat tummarna idag, tvärtom så har han fixat en hel del som stod på göra-listan (som jag har upprättat till oss båda bara för att vi ska slippa stressa häcken av oss när vi kommer hem och det bara är en vecka kvar till jul), fast jag törs påstå att utan mina påtryckningar hade han inte ens tänkt på en bråkdel av vad som behövde göras innan resan. Typiskt manligt och kvinnligt skulle jag vilja säga. Vi tjejer är ju ofta kontroll- och planeringsfreak medan killarna är mer praktiska och focuserade på här-och-nu. Vad som är rätt och fel kan man egentligen inte svara på, förmodligen kompletterar vi varandra.  

Hur som helst så är vi klara för avfärd mot Stockholm i morgon, men först ska jag jobba halva dagen. När vi kommer fram har jag lovat Pontus en middag med hans favoritmat (lövbiff och pommes frites) som en liten tröst för att han inte kan åka med utomlands p g a en viktig tenta. Ska bli härligt att få krama om honom och få en mysig kväll tillsammans i alla fall. Sedan blir det tidig uppstigning på torsdag då flyget mot Lanzarote lyfter redan på morgonen. Jag våga påstå att vi har ett varmt mottagande att vänta när vi kommer fram. Mamma och pappa är redan där och väntar på oss med stora famnen och säkert varsin god välkomstdrink. Det ska bli underbart med en riktigt familjesemester.

Det blir alltså ett uppehåll i bloggen, men om en dryg vecka så återkommer jag med reseberättelse och nya händelser inför julhelgen. Ska bli intressant att se om man kan återfå den rätta julstämningen efter en vecka med sol och bad? Ha det så bra allihop! Kramizar     

Kommentarer

Postat av: KisseGirl

Publicerad 2010-12-10 11:41:52

Hoppas ni får en underbar resa!!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela