gikas

Färsk aborre på menyn

Publicerad 2010-02-08 22:43:49 i Allmänt

Kokt aborre med potatis - nyttigt, gott och billigt (eftersom grabbarna fiskade upp dem i helgen). Ryktet säger att färsk aborre kostar 300:-/kg på saluhallen i Stockholm så då kan man ju säga att det var en riktigt lyxig middag.  
 
De äldre tjejerna var måttligt förtjusta eftersom fisk för dem kommer typ i frysta block eller som friterade pinnar. De tyckte det såg äckligt ut när fisken såg ut som fisk...öh. Jag tyckte det var gott, men det tog ju sin lilla tid att få bort alla ben. Ines åt med god aptit och snodde t o m några extra bitar från sin pappas tallrik :)

Efter maten åkte Nils och gjorde lite båtbestyr. Han har frivecka så jag kan ställa in mig på att det blir en hel del timmar till båtbygget. I dag lyckades jag dock få honom att ändra sina planer och fara senare eftersom vi behövde åka till stan och prova glasögon på Ines. Det verkar som att det kan bli något billigare än vad jag först fick uppgift om tack och lov. Nu gäller det bara att välja ett par bågar som sitter bra på henne och det är inte så lätt det heller eftersom de bör ha lite växmån. Tydligen är det en fördel om de är så runda som möjligt med tanke på att det blir snyggare med de tjocka glas som Ines behöver. Lite "Harry Potter" stuk alltså.   

På kvällen bakade jag kardemumma-skorpor och fikade med tjejerna.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela