gikas

Har blivit en datanörd

Publicerad 2010-02-03 21:45:22 i Allmänt

När man är hemma så mycket som jag och har lite småtråkigt emellanåt så känns faktiskt datorn som ett fönster mot omvärlden. Det gör att jag fastnar framför skärmen ibland, kollar vad som hänt på Facebook, chattar lite, kollar mail, nyheter, ser om det dykt upp nya jobba att söka, bloggar själv och läser andras bloggar bland annat. 

Har jag dessutom beställt hem flera datakurser via Trygghetsrådet så vissa dagar känner jag mig som en äkta nörd. Idag påbörjade jag utbildningen i Excel 2007 och satt t o m med två skärmar framför mig, en med kursen och en med övningsexemplen. Efter flera timmar av djup koncentration fick det räcka för då kändes ögonen rätt fyrkantiga. Vägrade ställa upp på bild. Är nöjd över att jag hittills bara haft ett fel på deltesterna i alla fall, det går tydligen att lära gamla hundar sitta.   
  
   

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela