gikas

Tebax igen...

Publicerad 2010-02-24 21:09:20 i Allmänt

Halloj, jag har inte bloggat på ett par dagar för jag har haft ganska fullt upp, mycket med Gangstar men även en del annat. I förrgår fick vi i alla fall lekfrämmande av grannarna. Det är jättekul att Ines och Elias har börjat leka med varandra nu när de träffas.

Tröjan vi beställde från Simply Colours har fått ligga på tillväxt i byrålådan, men trots att den fortfarande är väldigt stor så fick Ines ha den på dagis. Vi kan ju hoppas att den krymper en aning i tvätten.

Nu är det så där isande kallt ute igen. Hunden haltar eller hoppar på tre ben i taget de gånger vi tvingar ut honom. Helst ligger han inne och myser vid brasan, djur är kloka de.  

Jag hade faktiskt tänkt åka till stan idag efter att ha lämnat Ines på dagis, men jag ångrade mig när jag såg hur kallt det var. Vi gick inte ens på dagis utan stannade hemma och bakade/lekte i stället. Ett tag försvann Ines, jag letade överallt och hörde inte ett pip. Var helt övertygad om att Snuttan somnat någonstans...men var??? Till slut hittade jag henne, i Ellas garderob (där jag inte trodde att man kunde få in något mer överhuvudtaget). Där satt hon tyst som en mus med stängd dörr och tyckte det var jättekul när jag letade, Busfia. Sen kom hon med ett riktigt fynd, massor av små pärlor. Hon var så nöjd att jag hade inte hjärta att ta dem av henne trots att jag visste att hela köksgolvet skulle vara pärlbestrött inom kort. 
 
Hon pysslade länge och väl. Jag hann både laga mat och baka kladdkaka, hallongrottor och bröd-bullar i lugn och ro. Medan brödet jäste så hjälpte jag henne att fixa några arm- och halsband som hon blev jättestolt över.

Hi hi, jag känner igen det där sneda flinet, Nils gör precis likadant när han känner sig lite extra snygg i en ny skjorta eller nåt´.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela