gikas

Utflykt till backen

Publicerad 2010-02-18 16:49:10 i Allmänt

Idag har jag och Ines varit på heldagsutflykt med Mac & Mulle till Nolby Alpinas slalombacke. Vi hade riktigt tur med vädret för just i dag så var det bara några enstaka snöflingor och mestadels sol. Aningen kallt om kinderna, men för övrigt hur härligt som helst.

Jag var tokladdad att få åka tefat (ja, jag är barnslig) men Ines var inte alls på humör för något sånt. Hon skrek i högan sky så fort vi satte oss och skulle iväg, ville helst gå in i klubbstugan hela tiden så det blev inte många åk.
 
Ute på verandan serverades grillade hamburgarare av "Dj Collén" och dagisfröken Lena. (Synd att han inte hade någon musik med sig för då hade man nog fått en riktig fjällen-feeling). Ines var visst hungrig för hon åt nästan upp hela sin burgare.    
 
Efter maten fick ungarna ännu mer spring i benen, Ines och Moa lekte jagis inne i klubbstugan och sprang så fort att det var omöjligt att få någon skärpa, hi h.
  
Det var en väldigt trött liten tjej som somnade direkt när jag la henne i vagnen för att gå hem. Tänk förresten vilken lyx att ha gångavstånd till en sådan bra skidanläggning. Egentligen borde vi vara där oftare, åtminstone de år då vi inte åker till mor & fars andelsstuga i Björnrike. Ska i alla fall följa med Ella någon dag och kolla då hon ska åka snowboard för det har jag lovat. I morgon är det ett evenemang med musik och nattåkning i backen så jag gissar att då lär det vara mycket folk. 

Nu ska vi äta middag och efter det blir det dagis igen, styrelsemöte den här gången. Jag har en svag aning om att jag kommer att väljas in som sekreterare i verkställande utskottet....
 
    

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela