gikas

Bullbak

Publicerad 2010-01-10 02:47:43 i Allmänt

Vi började dagen med att jula ut. Hur skönt som helst att få bort granen, alla glittriga saker och alla tomtar. Det blev ganska tomt efter alla prylar man haft framme, men man får väl stuva om lite så det ser bra ut igen. Ett gardinbyte så att det blir lite vår-känsla kanske.  

Sen blev det bullbak inför Ines 2-års kalas i morgon. Nils tog på sig bagarrollen och det var inte mig emot. (Jag får väl fixa tårtan i stället.)  

Ines gillar bullar (vem gör inte det?) så hon stod redo för provsmakning.

Pappas bullar var så pass goda att Ines ville ha en till när den första var slut. Mums! Tur att han gjorde många.

Mot kvällen blev vi bjudna till min f d svåger Peter och hans nya tjej Anette som bor på promenadavstånd från oss, nära skolan. Deras granne Stefan var också där och vi satt där och surrade några timmar. Frida passade Ines som vi bäddade ner innan vi gick. 

Den här natten för 2 år sedan hade jag svårt att somna för jag visste att klockan 7 dagen därpå så skulle jag vara på förlossningen och göras redo för kejsarsnitt. Klockan 8 skulle vi vara i operationssalen och vår bebis skulle födas. En märklig känsla att veta om det redan innan för så hade det ju inte varit när de andra tre barnen skulle komma. Hade jag fått välja hade valt en naturlig förlossning den här gången också, men en muskelknuta/godartad tumör, ett s k myom, blockerade vägen ut genom livmoderhalsen så den här bebisen var helt enkelt tvungen att ta "nödutgången".

Ärret syns fortfarande, men det var det värt med tanke på vilken guldklimp som låg där inne i magen. Tänk att hon fyller hela 2 år och att hon ska ha sitt första riktiga kalas - med kompisgänget från babysången. Ska bli jättekul att träffas igen! Ines förstår nog inte riktigt vad som ska hända i morgon, men det räckte att jag nämnde "många ballonger" så blev hon förväntansfull och trallade glatt innan hon lade sig.    


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela