gikas

Härligt att få välja själv ibland

Publicerad 2010-01-27 00:54:47 i Allmänt

Först måste jag bara få berätta att jag känner mig lite som en förrädare eftersom jag har sökt jobb hos en konkurrent till min gamla arbetsgivare idag. Fast vad gör man inte, jag matchade verkligen profilen i annonsen så det är klart jag måste se var det bär. Man får ju faktiskt räcka "långnäsa" åt de som sa upp mig om jag får jobbet, he he.  

Efter skola och dagis så tog jag med mig de två yngsta brudarna på stan eftersom jag lovat Ella en ny snowboardhjälm. Den förra var tydligen alldeles för barnslig och töntig. Jag blev riktigt förvånad när hon valde ut den här Quicksilver-hjälmen eftersom den stack ut rejält med sitt mönster, men hon var tvärsäker i sitt val. Kul att hon vågar (och det blir lätt att se henne i backen) tänkte jag.
 
Vi unnade oss en fika på Tant Anki & fröken Sara också för det är inte alla gånger man får med sig Ella numera eftersom hon har fullt upp med kompisar och hästen. Ines valde världens största "bulle" (muffins) och Ella kladdkaka, själv satsade jag på en grillad smörgås med grönsaker som var riktigt knaprig och god.


Insåg att Ines aldrig skulle orka äta upp hela muffisen själv, men hon var väldigt nöjd med sitt val.

Vi hade en riktigt mysig stund jag och tjejerna. Ella påminde mig om att jag lovat henne ett biobesök också, bara hon och jag, så det är bäst att vi börjar hålla utkik efter en bra film som vi båda vill se så att det blir av snart.  



 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela