gikas

Egentligen skulle jag inte

Publicerad 2010-01-19 15:57:24 i Allmänt

Jag har ju kört värsta maratonshoppingen nu då Nils haft sina nattskift och behövt sova ifred, så egentligen hade jag bestämt mig för att det var färdighandlat och att vi skulle vara hemma en dag som igår. Fast då ringde Grannen Josefine och vill ha mig och Ines som sällskap till stan....självklart ville vi det, hehe.

Det var så roligt att upptäcka att ungarna börjar leka med varandra nu, de hade jättekul bland alla kläder och galgar. De såg faktiskt ut som ett mini-par ute på shoppingrunda. "- Den va fiiin" sa Ines och visade upp ett par byxor för Elias. Han hade i sin tur full koll på att man behöver en matchande tröja till.
 

Vi tog en paus i shoppingen på Cafe´charm där jag inte kunde stå emot frestelsen att mumsa i mig årets första semla, hur gott som helst.

Ines var aningen skeptisk, men smakade i alla fall lite av grädden.
 
När vi skulle gå önskar jag att jag haft kameran påslagen för då var Ines & Elias jättegulliga och kramades med varandra. Dessvärre råkade Elias luta sig lite mot Ines som inte orkade hålla emot hans tyngd så plötsligt låg båda på golvet. Det såg ganska kul ut, men stumpan blev så ledsen att det inte var läge för några skratt just då.
När tårarna torkat shoppade vi vidare efter nya fynd. Tack för trevligt sällskap J & E! 

Och resultatet? Jo det blev en del nu också. Svarta kostymbyxor till mig för 99:- och sen ytterligare påfyllning till Ines vårgarderob (kanon när man hittar sånt på rea så barnbidraget räcker längre). Skor, windstopper-jacka, handskar och div tjejiga kläder. Linnet  med nitarna är till Ella.   


Ines har vuxit rejält nu på slutet så storlek 86cl är snart urvuxet (det hade hon inte länge), så nu har hon fått en komplett uppsättning i nästa storlek, 92cl och där finns det faktiskt lite växmån kvar...än så länge. De växer alldeles för fort de små liven.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela