gikas

Frostiga onsdag

Publicerad 2010-01-13 12:08:07 i Allmänt

Det är fantastiskt vackert ute idag, solen skiner på frostig grenar. Nu SKA skidorna fram! Jag har varit på väg flera ggr, senast igår men då ringde det flera ggr och saker kom i vägen hela tiden. I morse när jag lämnat Ines på dagis så kändes det lite väl bitigt i kinderna, men jag tror minsann att det är mildare nu. 

Snuttis grät förresten då jag lämnade över henne till fröken. Det hör verkligen inte till vanligheterna, men eftersom jag vet att hon trivs och att det går över snabbt så kände jag mig inte orolig. Fast det svider alltid att vända ryggen till utsträckta små armar och en älskad unge som skriker "Maaammmaaa!" med tårar i ögonen. Särskilt eftersom jag själv är hemma och faktiskt inte måste lämna bort henne (men hon behöver ju ha dagisvanan om det dyker upp ett jobb). HUGA!

I går kväll sprättade vi faktiskt en flaska champagne för att fira att Nils utbildning till kustskeppare är klar. Nu får han tillstånd att köra båten han bygger men även andra, ännu större båtar. Han har i och för sig inte fått provresultatet än, men det kändes tillräckligt bra så han är rätt säker på att han klarat det. Skönt att det är över för på sistone har han kursat varje tisdag kväll och däremellan pluggat en hel del utöver jobb och allt annat. Han visade därför tacksamhet över mitt tålamod med en fin bukett med mina favvo-blommor, tulpaner. Tack darling! Blev genast lite vårkänslor här hemma :) 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela