gikas

Insnöade

Publicerad 2010-01-29 12:05:59 i Allmänt

Tittade ut i morse och såg en jättevariant av en "Ahlgrens bilar" på våran gård. Nils sa att han skottat och snöslungat ute, men han missade visst min bil...eller också såg han den inte.

Nu har det äntligen slutat snöa och det är riktigt vackert ute, om än ganska kallt - runt 18 minus tror jag. Så här såg det ut innan det blivit riktigt ljust. Nu mitt på dagen kan man faktiskt ana lite sol.  

Nils snöröjer med sin far och jag är hemma med Ines och gruvar mig för när Kontorsfixarna ska ringa så jag måste bestämma mig om jobbet. Har räknat ut att jag får mindre kvar i plånboken (än vad jag har nu med a-kassan) om jag tar det, men å andra sidan så är det ju bra att ha ett jobb i alla fall. Behöver dock få svar på några frågor innan jag nappar så jag hoppas jag kan få det snart.

Ines har busat med Egon och proppat i honom massor av hundgodis. Inte så bra kanske, men de hade så roligt att jag lät dem hållas. Det kan ju vara bra för honom att lära sig att hon inte alltid är en "pain in the ass".

Sedan var det någon som snodde kameran...igen...Guess who?

- Psst, trevlig helg!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-30 09:36:58

Hej Erica!



Har inte riktigt hängt med i svängarna när det gäller jobb för din del. Jag läser här ovan att du blivit erbjuden (?) jobb men att du får mindre kvar i plånboken. Detta är naturligtvis helt sjuk, men jag skulle "bita i det sura äpplet" och ta jobbet ialla fall. Tror att man har ett betydligt bättre utgångläge om man är "inne i rullarna"....

Lycka till och kram från Marie

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela