gikas

Många bäckar små

Publicerad 2010-01-18 00:15:22 i Allmänt

Har shoppat en hel del de senaste dagarna, men det har varit så billigt allting så jag tror inte att det är så farligt mycket pengar som gått åt totalt sett. Fast visst ligger det något i uttrycket "många bäckar små..."

Lät Nils sova i tyst hus idag också medan jag och Ines åt lunch på Ikea och betade av rean i de butiker som jag inte hann med igår. Man kan säga att jag mer eller mindre finkammat Birsta City på fynd de här dagarna, ha ha. Det här 3 topparna hittade jag på Gina Tricot för totalt 157:-. Man ser inte så tydligt, men den svarta har nitar och extra tygdetaljer på ena sidan.
 
Gillade ryggen på den lila partytoppen med drapering fram.  

Ines köpte en hel bunt tjusiga "anand" (halsband) för 20:- i samma butik som hon stolt bar ut i sin lilla påse. Hm, ett tydligt tecken på att hon inte bara är lik Nils, hi hi - vi tjejer gillar smycken vi.

Sedan vidare till H&M där dessa 3 plagg följde med hem för totalt 150:-. 
 
Kjolen har massor av tunna våder som böljar fint när man har den på sig (det gör sig dock inte lika bra på bild). Kom precis på att det turkosa långa linnet gör sig bra till flera av de andra plaggen - great.  
 
På MQ hittade jag den mörkblå randiga klänningen till Andréa och en vit randig bas t-shirt till mig, totalt 263:-.

Ella fick ett regnställ från Stadium för halva reapriset 99:- (kanon eftersom det gamla var urvuxet) där jag också köpte ett par röda tights till Ines för 49:-. Ännu en lyckad shoppingdag till ända.  

Förresten, vilken värdelös modeblogg det här skulle vara - bara mer eller mindre slutsålda reaplagg som visas upp, ha ha. Tur att jag inte har några såna ambitioner. Jag har nog ingen speciell inriktning alls på min blogg, jag bara skriver det jag har lust med och den som vill får läsa. Det blir som en slags dagbok, fast lite cencurerad ibland ska jag erkänna.

Nu gnäller min hormonstinna hund igen och vill ut. Det måste vara en löptik i närheten för han är så stirrig och piper hela tiden, suck. Det blir nog en kemisk kastrering så vi får se om han bli annorlunda. Ger tydligen effekt i flera månader och är betydligt billigare än en operation.    




Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela