gikas

Nytt jobb-dilemma

Publicerad 2010-01-28 23:08:44 i Allmänt

Jag vet inte om jag ska säga att jag har flyt eller oflyt, men nu måste jag fatta ett snabbt beslut igen angående ett jobb via Kontorsfixarna som jag inte vet om jag ska nappa på eller inte. Det är en uthyrning av en deltidstjänst på 75%, visserligen ganska lång tid och chans till utökning eller anställning, men det är alltid en viss otrygghet med att jobba som konsult åt ett uthyrningsföretag. Vad händer om jag blir utan uppdrag efter detta, då kanske a-kassan baseras på deltidslönen och då blir det inte mycket kvar i plånboken (om jag får några pengar överhuvudtaget eftersom jag har en anställning hos Kontorsfixarna) Jag ska försöka ta reda på vad som gäller i morgon, men det är akut eftersom de vill ha ett snabbt besked hur jag vill göra. Det är tillträde omgående, troligen redan på måndag!   

Det som ytterligare försvårar beslutet är att jag har sökt jobb hos en konkurrent till mitt förra jobb som är en fast heltidstjänst och där jag rimligtvis borde ligga bra till med tanke på min erfarenhet. Tänk om jag tackar ja till uthyrningen och får napp på det jobbet inom en vecka eller två - vad gör jag då??? 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela