gikas

Konstnärligt arv?

Publicerad 2010-01-04 17:19:11 i Allmänt

Nu är det full fart på Ines igen och hon sov faktiskt hela natten. Vi föräldrar som var uppe halva natten var ju så klart trötta ändå, men det är ju smällar man får ta eftersom det är självförvållat och bara så dumt. Två nattugglor under samma tak är inte alltid så lyckat tror jag...men men vi har lovat varandra skärpning när vardagen tar över efter all ledighet.

När jag var liten så ritade och målade jag nästan jämt, men hittills har ingen av mina barn ärvt det intresset, tvärtom är de tämligen talanglösa med pennorna (nu när de är så stora att de påstår det själva får man faktiskt säga så, ha ha), de t o m skriver som krattor, suck. Fast nu har hoppets låga tänts igen eftersom Ines snor pennor hela tiden och tycker det är jätteroligt att rita. Det kan ju förstås vara övergående, men man vet aldrig. Jag håller dock tummarna för att tapeter och möbler klarar sig helskinnade genom hennes inskolning i konstens värld. Nils har t o m problem med att rita streckgubbar så man kan säga att det är en fifty-fifty chans för Ines att bli "konstnärligt lagd".
 
I kväll har vi bjudit hit Emma och Johan och deras två tjejer på middag. Nils har plockat fram älgkött och murklor ur frysen och står för kockandet (förutom salladen som brukar bli min uppgift). Det kan bli en match i Music Quiz efteråt, men då gissar jag att både jag och Nils åker på stordäng eftersom de är inbitna Spotify och You Tube användare och säkert har betydligt bättre koll än vad vi har. Jag lär inte vara så kaxig då som jag är när jag spelar mot Nils, men man är ju tävlingsmänniska så jag tänker åtminstone kämpa väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela