gikas

Rea & biltrubbel

Publicerad 2010-01-07 22:23:31 i Allmänt

Shit, att man ska vara så dagvill efter alla helger! Jag trodde att jag prickade in Polarn & Pyrets reastart idag, men det var tydligen i morgon. Helt lönlöst var det dock inte för jag hittade ett par marinblå tights åt Ines som visst var kvar sedan mellandagsrean. Hon har vuxit ganska rejält på sistone så nu satsar jag på stl 92 cl även om det fortfarande räcker med 86. (Satsar väl på butiken i stan i morgon i stället och ser om de har mer kvar i Ines storlek).  

Jag och min trogna shoppingpolare Annika N drog en repa i Birsta City men det blev inga större kap för min del, bara några strumpor och en present till den blivande 2-åringen. Men så hann vi inte vara där så värst länge heller eftersom jag hade lite biltrubbel på vägen dit, en oroväckande lampa lyste ilsket rött på panelen. Nils talade om dagen innan att det var bromsvätskenivån som var låg men menade att det inte var någon panik att fylla på eftersom den bara blinkat till emellanåt. Naturligtvis började den lysa konstant nu när jag åkte iväg så jag vågade inte annat än att stanna på macken för att fylla på. Jobbigt läge när man är totalt värdelös på allt som har med bilar att göra...eller ointresserad kanske man ska säga. Jag har alltid sett till att hålla mig med egen "bilmekaniker" så eventuella problem har liksom löst sig av sig självt kan man säga. Dessutom finns det ju alltid hjälpsamma grabbar som gärna rycker in när de ser en dam i nöd, ha ha.  

Stod alltså där inne i Statoil-butiken och lusläste på flaskorna och lapparna under alla bilprodukterna, hur sjutton ser "bromsvätska" ut??? Till slut blev jag tvungen att fråga och fick med mig en liten flaska ut till bilen. Ringde Nils och fick instruktioner om vilken behållare som skulle fyllas på. Problemet var att det fanns två nästan likadana bredvid varandra och han kunde inte säga via telefon vilken det skulle vara. Jag höll på att frysa fingrarna av mig och muttrade surt över bilen innan jag bestämde mig för att åka vidare och se om Annika hade någon koll.

Så stod vi där båda två som två frågetecken under huven och frös igen. Jag hojtade till mig sopbilsgubbarna i närheten och frågade efter tips....så stod vi där som fyra frågetecken....Till slut blev den en chansning och tack och lov så blev det rätt för varningslampan slocknade. Man lär så länge man lever. Tänk att nu kan jag både fylla på spolarvätska och bromsvätska, inte illa för en bilnovis som jag.      

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela