gikas

Missflyt i snökaoset

Publicerad 2010-01-27 23:15:35 i Allmänt

Fick gå med vagnen baklänges till dagis för att inte snön skulle sticka Ines i ögonen. Min svarta mössa var alldeles vit när jag kom hem igen, snön bara vräkte ner. Hittade ett till jobb att söka och pysslade med lite av varje innan det var dags att hämta Snuttan igen, timmarna går fort. Jag valde att ta bilen p g a snömängden, men det var på gränsen att man inte kunde köra den heller på den oplogade vägen.

Så typiskt att det ska vara tvärtomt i kylskåpet en sån här dag så att man bara måste handla, det är bara dumdristiga som frivilligt ger sig ut på vägarna. Lyckades ta mig till affären i Bommen och shoppade en hel vagn full medan Ines var lite trött och gnällig. Väl framme i kassan och dags att betala så funkade inte kortet! Åh nej, det är så himla pinsamt att stå där som ett fån!!! Till sist fick jag packa ner allt i kassar som de ställde bakom kassörskan så att jag kunde hämta pengar. Ut därifrån med blossande röda kinder och Ines på armen, sopade av bilen igen och slirade iväg till mina vänner på Hårizont där jag fick låna en dator för att komma åt mina konton. En sån gång undrar jag varför jag inte fixat så att man kan lösa överföringar direkt via mobilen som alla moderna människor gör?!

Hur som helst så löste jag pengafrågan och åkte tillbaka till affären för att betala och hämta varorna illa kvickt för att slippa skämmas ännu mer. Under den korta tiden immade rutona igen så jag fick åka i snigelfart hem, tog mig precis in på uppfarten p g a snömängden, plumsade in med Ines först och sedan två vändor till med matkassarna...phu. Dagens motionspass var definitivt avklarat efter det även om jag egentligen skulle behöva skotta också. Lämnar det åt Nils när nattskiftena är över i morgon. 

Nu ska jag ta med mig det senaste skvallret in till sängen och krypa ner under täcket, får se om jag orkar bläddra en stund.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela