gikas

Tankar som håller en vaken

Publicerad 2010-01-19 23:22:57 i Allmänt

Vad beror det på att tankarna mal som bäst när man har lagt sig i sängen och ska sova? Vardagsbestyr, saker man ska komma ihåg, relationsfunderingar, jobb, barn och inte minst nya ideér som poppar upp. Jag har lagt ett block bredvid sängen för att kunna anteckna om jag kommer på något riktigt viktigt. Annars kan jag inte släppa det och somna av rädsla att det ska vara glömt när jag vaknar. Suck!

Killar verkar inte ha det här problemet - inte de jag har varit tillsammans med i alla fall - de slappnar bara av och somnar nästan innan örat når kudden. Kan t o m hända mitt i en mening ibland (om vi ligger och pratar) plötsligt hör man tunga snarkningar i mörkret. Jaha, då ligger man och funderar på vad han hörde och inte....

Nu har jag dock kommit på en lösning på detta som faktiskt funkar rätt bra - korsord. Det leder bort tankarna och kräver sådan koncentration att det är sövande om man är tillräckligt trött. En bok skulle säkert ha liknande effekt, men då blir jag så nyfiken och vill veta fortsättningen hela tiden.     

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela