gikas

När de sov...

Publicerad 2010-01-16 22:18:13 i Allmänt

Egentligen sover Nils som en stock efter sina nattskift, men jag känner ändå ett visst ansvar att hålla ljudnivån nere så när Ines visade sig vara på bushumör i morse bestämde jag att vi skulle lämna huset. Lättare sagt än gjort, jisses vad tid det tog att komma iväg! Jag skulle byta på Ines, klä henne, tvätta håret och snygga till mig själv, rasta hunden, sätta in bilstolen (som stått i hallen ett par dagar), lasta vagnen och se till att allt vi behövde var med. Efter allt stök med detta så vaknade såklart Nils. Min tanke att ge honom lugn och ro fick motsatt effekt. Tur att han somnar om lätt också.

Till sist kom vi i alla fall iväg och fick jag köra hela min repertoar av barnvisor ända till Birsta för att inte Ines skulle somna på vägen och bli springsugen lagom tills vi var framme. Taktiken höll så vi hann t o m äta innan det blev godnatt i vagnen. Perfekt, jag fick shoppa i lugn och ro. Rean är inne på slutspurten så det är väldigt utplockat, men några fynd blev det. Det här hittade jag på Name It till den sovande prinsessan (hon behöver visst fler klänningar och mer rosa för många tar henne för en kille):

Sedan köpte jag tidiga födelsedagspresenter till Pontus och Ella, som jag inte vågar avslöja här. Kan också tipsa om riktigt varma ullstrumpor som normalt kostar 220:-/st på Intersport, nu fick man 2 par för samma pris så mina frusna tjejer ska få var sitt par. Det är värt att köpa hög kvalitet på såna har jag märkt, för de både håller och värmer mycket bättre än billigare varianter. (Det blev dock inga skidkläder i dag heller).  

Till mig själv hittade jag ett linne på Sisters för 34:50 ( ! ) med klar sommarfeeling.

Väl hemma igen så hann vi i princip bara äta middag med papsen innan han åkte på nästa skift. Jag är inget tv-freak så jag satte mig vid datorn i stället och kollade på ett tips via en annons när busfröken lagt sig. Danceworld ordnar danskurser för vuxna! Det fanns träning i form av lationdanser, jazz och streetmix (bl a hip hop) för folk över 30-40 år - superkul - jag blev eld och lågor!!!! Det är svårt att boka in fasta träningstider med tanke på hur Nils jobbar, men nu får det bära eller brista, jag bara måste anmäla mig. Frågan är bara vilken variant jag ska välja...??? Någon som hänger med?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela