gikas

Fart och fläkt

Publicerad 2010-07-12 23:48:46 i Allmänt

Fläkt skulle jag ha behövt på jobbet idag för jag klibbade nästan fast i kontorsstolen av värmen. Farten stod Ines för när hon kom på besök de sista 20 minutrarna av arbetsdagen. Den tjejen gör sig snabbt hemmastadd och bekantar sig gärna med alla hon möter. I morgon får jag nog börja med att plocka post-it-lappar med Ines signatur på över hela rummet. Efter jobbet fick skruttan följa med och göra Birsta City osäkert. Det är inte direkt lätt att uträtta sina ärenden med en oblyg 2 1/2 åring som dessutom är snabb som en vessla. Mitt gamla knep "hej då, nu går mamma" (och sedan låssas man gå och ungen som inte vill bli lämnad kommer genast efter) funkade tydligen bara på tre av mina fyra barn. Ines vinkar bara glatt, ropar "hej då mamma" och springer åt andra hållet (med sin frustrerade mamma efter).   

Hemma har vi ett särskilt knep för att hålla koll på det lilla busfröet:

Ha ha ha  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela