gikas

Utedag

Publicerad 2010-06-01 22:23:04 i Allmänt

I dag sov jag ovanligt länge men när jag vaknade kände jag mig helpigg och faktiskt riktigt hungrig för första gången sedan magsjukan gav med sig i går morse. Kanonväder ute så det var inte helt fel att jag fick vara hemma en dag till trots att jag kände mig frisk. Full av ny energi började jag med att rensa våra små odlingskragar med jordgubbsplant, smultron och tänkta grönsaker som t e x morötter, rädisor, kanske lite sallad och gräslök. Fast sist jag försökte så blev det inget lyckat resultat alls trots att jag borde ha lite bonde-påbrå från min morfar och morbror. Lite bär blev det i alla fall och det är helt ljuvligt att springa ut på och plocka färska jordgubbar till morgonfilen eller efterrättsglassen på sommaren.  

När Nils vaknade efter nattskiftet så hämtade han Ines från dagis och sedan hjälptes vi åt att montera de "amerikanska" däckstolarna som jag köpte på Jula förra året. 

Var lite överoptimistiskt då jag hade tänkt hinna måla dem idag också, men det får vänta. Matmöbeln ska också målas vit så att allt blir enhetligt. Lovar att visa er det färdiga resultatet när utemiljön är klar, det kommer att bli riktigt najs.

Mamma, så här blev det i rabatten där jag planterat den nya Tujan (t.v). Det är förresten belysning bland stenarna framför växterna men jag kan inte riktigt bestämma om det var snyggt eller inte, de lyser upp ganska mycket.
 
Ines älskar att vara utomhus så det är knappt man får in henne på kvällarna. Förresten är det ju så ljust att man knappt märker att det är kväll. Skruttan bestämde att vi skulle äta middag ute och att det skulle bli glass till efterrätt idag - Lycka! 

Gräset växer så det knakar precis som vår lilla älskling.
 

  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela