gikas

Manikyr

Publicerad 2010-03-02 12:21:45 i Allmänt

I söndags bokade jag in mig på manikyr hos Ida (som är släkt med mina äldsta barn på pappans sida). Hon utbildar sig just nu till nageldesigner och ställde genast upp som övningsperson. Mina naglar har aldrig förr utsatts någon noggrann vård eftersom jag knappt orkar hålla på med nagellack och sånt´, men det var riktigt kul att prova. Kom dit med mina torra och trötta vinterhänder som såg ut så här innan:

Det kändes lyxigt att få bli ompysslad en stund, med rengöring, filning, polering, massage och lackning.

Så här blev resultatet:

Kände mig inte alls sugen att ställa mig och diska med mina mjuka och fina händer när jag kom hem, men man är ju så illa tvungen ibland. Ska bli kul att se nu hur länge lacket håller nu när det är gjort enligt konstens alla regler, trots att man inte direkt är så rädd om naglarna alla gånger.

Snart ska Ida få lära sig att göra nagelförlängningar också så jag tror att jag ska prova det lite längre fram i vår, men då får baske mig någon annan ta disken! :)   

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela