gikas

Heminredning

Publicerad 2010-05-09 22:56:59 i Allmänt

Efter lång tid med taskig inspiration och idétorka så känner jag att det vore trevligt med lite förändring här hemma. Synd bara att man alltid måste förverkliga sina önskemål utifrån en starkt begränsad budget, det blir sällan precis som man vill då.

Det jag skulle vilja göra just nu är att sy nya överdrag till köksstolarna, plocka bort den plommonfärgade accentfärgen i vardagsrummet, sy nya fräscha soffkuddar, byta ut mattan till en ljusare och köpa ett runt, mindre soffbord för att ge lite bättre plats. Helst skulle jag vilja sy gardiner för att få lite mer ombonat och dölja våra slina fönster, men jag har inte riktigt bestämt om jag ska ta mig an det projektet också.

Det finns massor av andra områden här hemma som också borde göras något åt så det är supersvårt att prioritera och bestämma vad man helst vill förändra när man inte kan göra allt på en gång. Det börjar ju bli aktuellt att fixa en del utomhus också, en mysig och hemtrevlig altan känns angeläget inför sommaren. Jag har en inre bild på hur det ska se ut på ett ungefär. 

Idag blev det lite av en inspirationstrip när jag och Annika N gjorde Birsta, vi besökte Mio möbler, Ittala outlet, Boom och Ikea. Jag fick med mig två runda solcellslampor (a´la rislampa) som tydligen lyser av sig självt när det blir mörkt. 69:-/st på Ikea. Återstår att se om det fungerar, men de blir nog ett kul blickfång oavsett vilket. Jag köpte 2 vita, men de fanns även i rött och turkost.

På Boom hade de massor av verklighetstrogna och snygga konstväxter som jag blev sugen på, men avvaktar med köp tills jag vet exakt vad jag vill ha. Egentligen är äkta växter betydligt trevligare, men de är minst lika dyra och håller ju bara en enda säsong.

Direkt när jag kom hem så var det dags för inrednings-party hos Josefine, Living And Room hette företaget. Jättefina saker och faktiskt inte så ouppnåligt dyrt heller. Tänkte boka in ett eget party i början av juni så hör gärna av er om ni vill komma. Jag beställde ett 2-pack ljusbrickor i form av zinkhjärtan och 2-pack rosa lackljus i hög kvalitet att ha i dem, 119:- resp 159:-.
  
http://livingandroom.com/hem.aspx

    


     

Kommentarer

Postat av: Nikita

Publicerad 2010-05-11 11:12:16

hör gärna av dig ifall du bokar in ett party, ja kanske vill komma om ja får =)

Postat av: Madeleine

Publicerad 2010-05-17 14:45:26

Hej, vilken fin blogg du har. Jag letar med ljus och lykta efter ikeas solcellslampor Solig som jag ser att du lyckats få tag i. Har du hunnit testa dem? De är slut på Ikea hos mig och ska inte komma igen, jag letar så efter ett alternativ.

Mvh Madeleine

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela