gikas

Saker man hatar att shoppa

Publicerad 2010-05-02 15:22:10 i Allmänt

Jag ska inte sticka under stol med att jag gillar att shoppa, fast det finns vissa saker som man tvärtom gruvar sig över att köpa. Här kommer de listade, med det värsta först:

1. BIKINI - ve och fasa, när man står där blek och halvnäck och funderar om man inte ska lägga pengarna på en fin badrock i stället....eller en burka swimsuite som den här tjejen har:
 
2. JEANS - expediten börjar få något ansträngt i blicken när man begär in par nummer 20 i provhytten för att de andra har varit för små/stora/vida/smala/hårda/mjuka/låga/höga/mörka/ljusa...och inte gett den där perfekta "jeansrumpan" man vill ha. "De ska sitta tight för de går ut sig" predikar expediten, medan man står där med en oklädsam valk ovanför kanten, kippar efter andan och undrar om den som lever får se.
  
3. BH - Jag vill inte stå där med en främmande person i ett trångt utrymme som fixar och trixar med mina tuttar. Varför är alla snygga bh:ar så osköna och varför gör de inte reglerbara kupor? När sjutton ska man använda den där läckra spetsbehån för 650:- som gör fula knölar under alla toppar? Jag vill ha push up fram, men inte bak - går det? 
 
4. SMINK/HUDVÅRD - Hur fasiken ska man hitta rätt i den djungeln?! Säkert minst 150 mascaror som utlovar "false lash-effekt" och 200 cremer som trollar bort rynkor, vilken funkar på mig tro...? Svindyrt dessutom. Foundation är värst, särskilt nu då man ska börja sola och inte har en aning om vilken nyans man ska välja. 
 
Rent allmänt har jag svårt att lita på expeditens råd också för de vill ju trots allt sälja och då är det lätt att det låter mycket bättre än vad det är när man frågar vad de tycker.

Nä usch, måtte jag fortfarande kunna ha fjolårets bikini för annars börjar det bli dags för vånda nummer ett.....   

Kommentarer

Postat av: KisseGirl

Publicerad 2010-05-02 21:52:17

Håller med om alla punkter utan bh punkten , jag köper mina bh:ar på change och jag må säga att personlen där är mycket proffsiga, väntar tills man ger klartecken att titta in, kollar, spänner, mäter av, kommer med andra förslag, hämtar stl m.m Jag köpte mina bröllopsunderkläder där och alla amningbhar åxå eftersom de är så hiskeligt duktiga trots alla byten av personal och ägarbyten. De kostar att ligga på topp men herre gud jag vet inte hur mina boobisar skulle se ut utan personlen på change ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela