gikas

ÄNTLIGEN!!!

Publicerad 2010-11-01 18:46:15 i Allmänt

I dag har vi varit på banken och nu är det bara att börja planera för uppfräschningen av tvättstugan, det nya köket och så småningom ett tv-rum nere. ÄNTLIGEN ska det bli av! Det kommer att bli många tuffa veckor med mycket jobb, damm och stök överallt, men det kan det vara värt särskilt om möjligheten finns att det nya, fina köket står färdigt till jul.  

Det finns dock några orosmoln som jag hoppas slippa; Att det blir ett långdraget projekt som gör att vi får äta Gorby´s mikropiroger, får tvätta kläder i badkaret och gå med skor inomhus i flera månader. Finns också en viss risk att Nils kommer att ha synpunkter på att jag är för omständig och noggrann när han vill skynda på och ta genvägar för att bli klar snabbare.

För att undvika en del av dessa orosmoln så har jag föreslagit att vi ska ta in en hjälpande hand, men "bra-karl-reder-sig-själv-mannen" hävdar att han ror i land det här utan problem. Nils är både duktig och arbetssam, men dygnet har inte hur många timmar som helst. Visst kan jag göra en del jag också, men det kommer att bli tufft för oss båda att orka med både vardagsbestyr, renovering och heltidsjobb. Nåja, jag ska väl inte gå och oroa mig i onödan och med målet i sikte så är det bara att bita i och hoppas på lite flyt så ska det nog gå vägen. Ser verkligen fram emot att få gå loss på den nuvarande köksinredningen med en rejäl kofot.....        
 
     

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela