gikas

I väntan på advent

Publicerad 2010-11-14 00:42:22 i Allmänt

Gjorde mig en sväng till Birsta för att "reka" nu när mitt intredningsintresse ha vaknat på nytt och adventstider väntar. Det blev först ett besök på Ittala outlet där jag kollade in nya Höganäs-serien som var minst lika snygg i verkligheten som på bilden jag sett. Vi behöver både tallrikar, assietter, skålar, kaffe- och te-muggar. De är ju dessvärre ganska dyra så det blir till att börja samla. Frågan är bara om man ska satsa på enbart vitt eller blanda färger? De vita fanns både matta och blanka, svårt att säga vilken som var finast men det lutar just nu åt de blanka. Jag påbörjade min samling genom att låta en riktig klassiker få följa med hem, kruset på 1 liter. Det ska få pryda köksbordet tror jag.   

Hittade lite annat också som blir fint till advent, en "gran" och en kraftig filtduk. Visar hur det blev sen.

Sedan bar det av till intredningsbutiken Boom som har utökat till större lokaler mitt emot K-rauta. Där fanns det mycket att se och mycket att vilja ha. Fast jag väntar nog tills renoveringen är klar så jag vet vad jag ska satsa på. Hittade en grymt skön fotölj med fotpall som är ganska precis vad jag kan tänka mig framför brasan (uppkrypen med en pläd, en kopp te och en bra bok). Lägg märke till att den är klädd med fårull (finns i flera färger). Helt ok pris dessutom. 
 

På Boomstore´s hemsida finns det mycket kul att kolla på om du är intresserad: http://www.boomstore.se/

Middagen intogs i sista minuten på Ikea och sedan hann jag med en snabbis till köksavdelningen. Är riktigt sugen på att blanda grått och vitt, tror att det skulle bli riktigt läckert. Gråa lådor nertill och vita skåp upptill. Frågan är vad man ska välja för bänkskiva i så fall, en vit, en grå ton-i-ton eller kanske en mörkare svart? Tänk om det bara kunde vara klart som i ett trollslag - vad kul det skulle vara att laga julmaten då.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela