gikas

Vin för dryga 500-lappen

Publicerad 2010-11-27 20:39:39 i Allmänt

I går var jag och Vanja på Stadshuset och där träffade vi en bekant och hans herrgäng. Den ene killen visade sig vara vinälskare och han var därför mycket noga med vad som ställdes fram på bordet. Druvan hette "Petit Petit" (=liten liten)och hade paradoxalt nog tecknade elefanter på etiketten. Flaskans utseende förde tankarna till en julig cirkus, nästan lite Moulin Rouge-feeling. Det smakade jättegott, men jag höll på att sätta klunken i halsen när jag såg notan i ögonvrån. En enda flaska kostade 550:-! Vilken tur att man slapp betala för det kom in en till också när den första var tömd. Personligen köper jag aldrig ett vin som kostar mer än 80-90:- och de duger långt åt mig tycker jag. Skulle aldrig känna någon större skillnad på dem och en jättedyr "finare" sort. Fast visst var det kul att få smaka på lite lyx en gång.

Vi hade en jättetrevlig kväll och förutom det goda vinet så var det härligt att få dansa lite och träffa bekantingar som alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela