gikas

Underbara Barn

Publicerad 2010-10-11 22:59:24 i Allmänt

På lördag startade vi tidigt, Annika och jag, väl medvetna om att fyra mässor betar man inte av på bara ett par timmar. Underbara Barn fick bli den första och där var det en klart imponerande entré.


Det fanns massor att se, det mesta riktat till små barn och gravida, men jag och Annika hittade inte bara saker till våra minsta utan även blivande favoritplagg till oss mammor. Ines fick en oemotståndlig aptunika med ljuvliga äppelgröna velourpants från Kameleont som ni hittar på http://www.kameleontdesign.se/

Den här tröjan kommer från hempartyföretaget Wild Mango som säljer lite rockigare plagg http://www.wildmango.se/

I House of Lola´s monter blev vi kvar länge. De säljer otroligt sköna kläder i tuffa snitt för både barn och mammor. Vi provade massor och fick stor beslutsångest eftersom man ville ha typ allt! http://www.houseoflola.se/
Min största favorit blev den här velourklänningen som förde tankarna lite till Odd Molly. Tyvärr var min storlek slut just nu, men jag får den i november och "den som väntar på något gott...."
(Bilden är från deras hemsida)
Jag och Annika var överrens om att här hade vi hittat perfekta mysplagg som passar lika bra hemma som på jobbet, ingen tvekan om att de kommer att bli väl använda. Jag beställde bl a byxor, tröja och en grå velourkjol som går att variera i det oändliga. Lägg märke till den söta broderade älvan som var ett litet signum på plaggen. Tygerna är grymma; tjock velour eller stretchig, men ändå formfast trikå och sköna muddar. Eftersom företaget inte bara har webshop utan även homeparties så skulle man kunna önska att det fanns en säljare här omkring. Hade jag tid skulle jag själv haka på för det här är garanterat lättsålt.

Efteråt tog vi paus i mässrestaurangen med en fänkålssoppa och ett glas vin, supergott!


På strålande humör inför nästa stora mässa - Inredning och Hem&Villa. Återkommer till dessa i ett senare inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela