gikas

Påskpyssel

Publicerad 2011-04-14 23:46:23 i Allmänt

Har pratat med min käre exman om deras planer att flytta. Egentligen borde jag vara arg över att han inte har informerat varken mig eller de två äldre barnen innan huset blev till salu, men jag vet ju hur disträ han kan vara så jag väljer att tro på att han helt enkelt inte tänkt på att det kan vara bra att säga något till oss redan innan flytten är ett faktum. Han har alltid varit lätt att prata med och jag känner mig rätt trygg med hans förnuft så jag förstod att han inte tänker flytta särskilt långt. 

Hade det inte blivit renovering så hade jag nog varit först med att flytta, fast det här kommer att bli jättebra. Nils håller på att gipsa väggarna där nere och jag har beställt tapeterna och mattan. Det kommer att bli ett riktigt mysigt tv-rum som mest troligt kommer att vara klart efter påskhelgen. Det måste det vara för veckan därpå kommer köket så då måste vi flytta ner för att få plats.

Pontus kommer hit i påsk och jag hoppas få rå om honom riktigt ordentligt. Ines säger att hon ska visa hur man målar påskägg. 
 


Jag har påbörjat tovningen av påsktuppen jag egentligen skulle göra i fjol, men då blev det tovade ägg i stället så de ska jag också plocka fram i helgen när vi göra lite fint på bordet.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela