gikas

Hälsokontroll

Publicerad 2011-04-11 23:02:23 i Allmänt

På gränsen till överviktig. - Vem?? Jag?! Nä, det kan ju inte stämma, jag som alltid varit smal som en sticka! Just det, "varit", nu är det bara att inse att jag är långt ifrån spinkig, snarare en aning mullig. På gott och ont, det finns en sida av mig som gillar att jag har fått lite mer former (och Nils tycker det är toppen). Fast å andra sidan så är det några kilon för mycket för att jag riktigt ska trivas i mina kläder så det stämmer nog att gränsen till övervikt inte är alltför långt borta. 

Vi har haft hälsokoll på jobbet i dag och mina inre värden var helt utan anmärkning, men när jag ställde mig på specialvågen som "scannade" fram BMI och kroppsfett så var det inte lika lysande. Jag låg helt klart nära de övre gränsvärdena för vad som är önskvärt. Fast jag fattar fortfarande inte hur vågen kan läsa av mitt kroppfett när jag står där fullt påklädd? Hade kanske tjänat på att välja en lite tightare outfit än säckiga jeans och en tunika idag, haha. Visste ni förresten att en kvinna inte ska ha mer än 88 cm runt midjan? Att jag var rätt nära det måttet gick i alla fall inte att tvivla på.  

Kanske man ska ta och investera i ett par nya joggingskor i morgon....
  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela