gikas

Kräftskiva

Publicerad 2011-08-14 19:31:25 i Allmänt

Årets kräftor kan verkligen rekommenderas, vi provade flera sorter igår och alla hade jättegod smak. Däremot skiftade de en hel del i storlek och färg, men det är ju av mindre betydelse.
Krustaderna bredvid tipsade mamma om och eftersom de innehöll Västerbottensost så tänkte jag att de skulle passa bra som tillbehör till kräftorna. Vill du också testa så blanda bara den rivna osten med creme fraishe och tillsätt fint hackad rödlök och en nypa cayennepeppar efter tycke och smak, fyll krustaderna och klicka på lite rom (en dillkvist hade varit fint på toppen, men jag glömde det) - enkelt och snabbt fixat.
http://publishme.se/594905/imagehandler/?go=upload&cb=tinymce.plugins.ImageHandler.cb_map.id_body
Annika och Ronny hade dukat upp till en supertrevlig fest i en av Bosvedjans samlingsplatser. Annika´s mamma Inga-Lill och hennes Enso trivdes också. Själv mådde jag verkligen som en prinsessa, särskilt efter att vi tjejer spöat grabbarna i kubb, hehe. Dessutom så glad över att få träffa min Annika igen som jag har saknat så mycket. Vi ses inte lika mycket nu som vi gjorde förr, men det är alltid ett lika kärt återseende. Stor kram till dig och pojkvännen för en underbar kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela