gikas

Torka snyta torka

Publicerad 2011-01-02 21:28:32 i Allmänt

Ines fixade både 1:an och 2:an på toa och sa t o m till innan så då kände jag att NU är det klart - ut med skötbordet! Efter det har jag gjort 3 byxbyten och torkat lika många pölar inom loppet av knappt två timmar så tji fick jag, hon läcker fortfarande som ett såll mitt lilla troll. Vi skyndar långsamt och hoppas att hon är hyfsat torr till sin 3-års dag i alla fall. Bättre sent än aldrig.   

Min näsa läcker också som ett såll, jag är dunderförkyld och orkar ingenting. Det är så typiskt när man har en långledig helg och kan få lite gjort. Vi har massor av prylar som ska kastas, ges bort och kanske säljas innan jag känner att det är klart att dra igång renoveringen. Nils ska bila upp golvet och byta avloppsrör först och då vill inte jag ha en en massa saker ståendes som samlar damm. Sånt tänker inte karlar på (inte de jag känner i a f :)

Jag blir så himla stressad bara jag tänker på renoveringen. Det är ett absolut måste att få det gjort eftersom både tvättstuga och kök är i uselt skick, men hur vi ska hinna göra allt själva på bara några månader är för mig en gåta. Vi ska ju jobba och sköta vardagen med hem och familj också. Min sambo är bra på mycket, men planering är inte hans starka sida. Det är därför jag anar oråd när han påstår att det inte ska bli några problem. Bara att hitta rätt material tar ju mycket tid och när jag slutar jobba på vardagarna så är det inte mycket tid att spela på innan de stänger överallt.  Är alltså mer eller mindre beroende av helgerna och då kan det ju vara så att Nils jobbar i stället. Allt ska vara klart i april för då ska båt-projektet igång igen. Jag beundrar hans uthållighet och ambitioner likväl som jag många gånger undrar hur han/vi ska orka "ända in i hamn".    

Vi har hittills inte ens haft tid att sätta oss ner och prata igenom hur vi ska gå till väga och dessutom är det två starka viljor som måste dra dra åt samma håll så redan där hör man varningsklockor klämta.    

Usch ja, det kommer att bli en tuff vår men lyckas vi samarbeta på ett vettigt sätt så kommer det att bli toppenbra på alla sätt och vis.  

AMOR VINCIT OMNIA = Kärleken övervinner allt!   

  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela