gikas

Nyårsfirande

Publicerad 2011-01-01 01:48:58 i Allmänt

Nyårsdukat för tre.

Matlagningen drog ut på tiden så Ines fick en korvskiva och lite annat på stående fot innan maten blev klar. Hon hade nog ändå inte uppskattat de lite mer vuxna smakerna i menyn som jag och Nils njöt i fulla drag av. Särskilt rödvinssåsen som blev grymt bra till den smördegsinbakade älgfilén. Det blev kanske inte den stillsamma middagen vi tänkt oss med en pottränande liten kissmyra vid bordet som både small och läckte. Suck! Jag blev så nöjd när hon äntligen satt kvar en stund på toa och det faktiskt kom en skvätt så då trodde jag ju att det skulle vara torrt ett bra tag. Fast det dröjde inte längre än till desserten så deklarerade Ines; "- Nu kissar jag!" Niagara-fallet var ett faktum och kaffet hann bli kallt medan vi hjälptes åt att sanera. Som småbarnsförälder blir man härdad och maten smakade faktiskt otroligt gott ändå. 

Ines klarade inte att hålla sig vaken till tolvslaget så då var det bara Nils och jag som fick se fyrverkerierna och skåla in det nya året i bubbel. 



Skål för året som gått och 2011 som ligger som en öppen bok och blir vad vi gör det till. Några nyårslöften? Nja, det ska vara det där med träningen då, men jag lovar inget för vi har ska ju dra igång en omfattande renovering av hemmet också nu till veckan som kommer. En riktig utmaning för oss båda.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela