gikas

Snygga naglar

Publicerad 2011-01-17 22:47:31 i Allmänt

Jag kan vara rätt fåfäng av mig (utom hemma där det är nästan tvärtom), men det finns något som jag sällan eller aldrig bryr mig om att fixa och det är naglarna. Man brukar ju säga att kvaliteten på hår och naglar hänger ihop, men det stämmer verkligen inte i mitt fall. Håret är tunt och sprött medan naglarna är hårda och bra. De har även en fin form så om jag bara var lite rädd om dem och fixade till dem så skulle de vara riktigt snygga - men orka! Fila, forma, av och på med nagellack. Då får man verkligen hålla på heela tiden. 

När vi var på Lanzarote fick jag för mig att jag skulle unna mig fejknaglar, i gele´. Hotellets spa erbjöd behandlingar med 30% rabatt så då lyxade jag till och bokade in döttrarna på massage och mig själv på manikyr. Kul att testa. 

Här är slutresultatet. På håll såg det snyggt ut, men hade det inte varit sista dagen jag gjorde dem så hade jag nog gått tillbaka och klagat då vissa såg ut att vara slarvigt gjorda när man synade dem. Jag misstänkte att de inte skulle sitta kvar så värst länge, men visst var det ändå en besvikelse när den första åkte på julafton - alltså en vecka efteråt. Visst var det läckert med blanka, vackra naglar men jag kände mig rätt obekväm och tyckte att det var opraktiskt vad än man skulle göra. Fast det är nog bara en vanesak skulle jag tro. 

Tips; Just nu annonserar Lotus Salong i Sundsvall 50% rabatt på nagelförlängning www.nagelfix.com

Visst känns det frestande att nappa på ett sånt erbjudande men det blir inga nya gelenaglar just nu, däremot skulle jag kunna tänka mig att spara ut mina egna en liten bit och sedan förstärka dem. Det skadar ju inte att anstränga sig lite i alla fall, för fåfängans skull ;-)   




Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela