gikas

Men snyt dig och kliv upp!

Publicerad 2011-01-31 23:32:21 i Allmänt

Vilken tur att jag blev tvungen att jobba över ett par timmar idag för då slapp jag se hur min kaxiga machoman förvandlas till en ynklig, skör liten fjäril under filten i soffan.  

Nils är nämligen förkyld, ja ni vet vad som händer med killar då. När jag ringde hem svarade en svag, raspig stämma (som dock konstigt nog glömde bort sig efter en stund och fick lite mer vanlig ton, hm...). Han visste inte om det var så lämpligt att han skulle hämta Ines på dagis idag. - Äh, låter du bli att nysa på barnen, pussa fröknarna eller peta näsan så sprider du ingen smitta på den korta tiden, försökte jag peppa. (Fick dock höra senare att Andréa och pojkvännen fått uppdraget att hämta Ines i hans ställe).  

Hade kunnat satsa en halv miljon på att han skulle ligga i soffan under filten när jag kom hem, fast det hade ju å andra sidan inte varit så värst bra odds på det tipset (typ pengarna tillbaka) så jag lät bli. - Kom får jag en kraaam, pep han ynkligt och sträckte armarna mot mig. Jag passade på att känna efter feber med läpparna mot hans mot hans panna och precis som jag trodde - not hot at all. Hade han varit varm så hade jag haft en helt annan förståelse.

- "Jag känner väl själv att jag har feber, jag är ju djävulskt dååålig" försökte han med lätt irriterad ton. - Ok, då testar vi, sa jag och hämtade termometern....pip pip...37.0=ingen feber. "- Du har bara lite snuva darling, ingen fara med dig". Han höll inte med, svepte sin 7:e tekopp med honung och hade teorier om felaktigt resultat, att normaltempen skulle ligga på 35 grader o s v. 

Ja ja, du får väl vara djävulskt dååålig idag då älskling, men banne dig om du ligger under filten i flera dagar...det har vi verkligen inte tid med. Nya rör är ett måste, och då menar jag inte dina luftrör.      

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela