gikas

Midsommarafton

Publicerad 2011-06-26 00:57:43 i Allmänt

Nils jobbade så jag tog Ella och Ines med mig till Galtström för midsommarfirandet. Stället har en gammeldags charm och mycket som tilltalar både barn och vuxna. Söta djur bl a. Efter en viss tvekan och pepp från sin hästvana syster så vågade sig Ines upp på den här urgulliga lilla ponnyn Snövit.

Efter ridturen åt vi en härlig lunch i väntan på sällskap av Anna-Karin, Elias och hans pappa René. Jag valde en landgång med räkor, kräftstjärtar, lax, rökt sik och stekt strömming - MUMS! Det var regntunga moln lite överallt igår, men vi hade riktigt tur och slapp bli blöta. När småkidsen lekt av sig en stund så hoppade vi på ångtåget och gjorde en mysig resa genom skogen och ut mot vattnet.



Får jag möjlighet så ska jag nog tipsa de ansvariga om att de kan placera ut lite tomtar och troll i skogen till nästa års turer. Det skulle vara superspännande för de små och väldigt enkelt ordnat om man t e x tar hjälp av några lokala teaterintresserade ungdomar.

När vi kom hem till Nils som slutat jobba så valde vi att ha en lugn hemmakväll med god mat och lite kortspel. Räckte långt för mig som har varit väldigt uppe i varv den senaste tiden.  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela