gikas

Värmebölja

Publicerad 2011-06-29 22:40:45 i Allmänt

Jag och Pontus blev bjudna på lunch av Nils i båthamnen. Det var helt underbart att få komma ut i solen, sitta på bryggan och plaska med fötterna i vattnet.

En skön paus från jobbet som är ganska hektiskt just nu med tanke på att jag både ska göra mitt och andras jobb när de har semester. Fast jag gillar samtidigt när det händer mycket och ser det som en utmaning att klara av det på ett bra sätt. Mindre än en och en halv vecka kvar till semester så då kan jag ju ta det lugnt och "bara vara" i fyra långa veckor om jag känner för det. 

Finns inga planer alls för semestern, mer än jag ska röra på mig betydligt mer än nu. Har liksom vuxit ur hela garderoben så det får verkligen inte fastna något mer nu för då blir alla fina kläder oanvända. Tror faktiskt att jag sätter som mål att komma i mina korallröda jeans innan sommaren är slut för då passar säkert resten också.  

Efter jobbet tvingade jag iväg Pontus till vårdcentralen för att visa upp sitt svullna ben och det ledde till att vi fick tillbringa halva kvällen med att vänta...och vänta...och vänta. Det var i alla fall ingen spricka i benet så det var ju skönt att veta trots att det fortfarande ser riktigt illa ut med den stora blodsutgjutelsen i regnbågens alla färger.  

Väl hemma så var jag mest av allt sugen på att bara sitta och softa, men lyckades faktiskt ta mig i kragen så att jag och Nils tog oss ut på en halvtimmes power walk/jogging-runda. Alltid en början..... 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela