gikas

Drakborgen

Publicerad 2011-03-13 11:34:35 i Allmänt

Tanken var att Ines och jag skulle så och titta på Clownen Daff Daff i går (det var det hon hade jublat så mycket över), men det blev deppigt värre när jag såg i tidningen att det var slutsålt. Trodde väl aldrig att barnföreställningar kan bli utsålda, särskilt inte en sportlovshelg med kanonväder. Lill-läppen började darra och jag ångrade bittert att jag triggat mitt barn så mycket innan jag ens kollat att det fanns biljetter. Det gällde att snabbt hitta på något annat, så därför blev det Drakborgen i stället. Vi fick sällskap av Anna-Karin och Elias och började med en lunch på Ikea. 
 
Vi var inte direkt ensamma på i Birsta, det kryllade av folk överallt jag var glad över att inte behöva stå i kö för att få beställa köket. Har blivit lovad en förlängning av kampanjen så de ska skicka hem en värdekupong för att jag ska kunna lägga min order till veckan i stället. Hoppas det inte strular bara.

Drakborgen var en blandad upplevelse, ömsom skratt ömsom skräck. Om jag fick bestämma så borde det finnas en särskild avgränsad plats för de mindre barnen. De större kidsens framfart skrämde så Ines vågade inte riktigt ge sig iväg på egen hand. Ljudnivån var också väldigt hög och bollkanonerna smällde ganska rejält så det gjorde ju inte saken bättre. Det kanske blir roligare nästa gång, men jag tror att vi ska vänta ett år så Ines är större eller möjligen åka dit när de stora barnen är i skolan så det är lite lugnare. Stundtals var det ändå riktigt skoj.  


Fick en kanonbra pysseltips av Anna-Karin, men det återkommer jag till i nästa inlägg. Tack för sällskapet också!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela