gikas

Mys & Genrep

Publicerad 2011-03-05 00:16:46 i Allmänt

Började dagen med sedvanlig fredagsfrukost på jobbet. Vi turas om att ordna fika åt allihop och det brukar innebära dagsfärskt bröd, juice och goda pålägg. Klämde i mig två rejäla mackor så när det var dags för lunch var jag egentligen fortfarande mätt. Fast dagens lunch var ingenting jag ville missa, hade nämligen "dejt" med min Annika L som jag träffar alldeles för sällan numera. Vi gick på Invito och uppdaterade oss i varandras liv över en tallrik riktigt välsmakande mat. 

Hann knappt bli hungrig igen när jag smet lite tidigare från jobbet för att träffa Ella och Andréa på Källarkrogen för middag, men fläsknoisetten satt som en smäck i alla fall. 

Det var verkligen toppen att få umgås och prata av sig med tjejerna, det blev mycket fnitter och härliga skratt. Självklart avslutade vi med efterrätt innan det var dags att dra vidare mot Nordichallen och kvällens genrep inför Melodifestivalen. MUMS!
  
Det är snudd på omöjligt att få en vettig bild på Ella utan konstiga grimaser och jag tror den här slog alla rekord, ha ha.

Direkt när vi kom fick vi en goodiebag och den fylldes snabbt med div smakprov och musikfestival-prylar. I väntan på att få lyssna till de rätta artisterna så blev det karaoke och mingel i en dryg halvtimme.

När showen började märktes det rätt tydligt att det var genrep och inte skarpt läge, men jag tyckte mest att det var intressant att få en liten inblick i hur en tvinspelning av det här slaget går till, så det gjorde inte så mycket. Det var ett imponerande scenbygge.

Som inledning uppträdde Karl Dyall, Rene Mirro, Hanna Hedlund och en till kille som jag tyvärr inte vet namnet på. De körde ett suveränt potpurri på en massa kända schlagers och jag kände att bara det var värt inträdet, vilka superproffs!

Blev också mycket imponerad av Loreen, vilken skön röst hon har. Hennes låt växer faktiskt även om den här var kvällens favorit, The Moniker med låten "Oh my god!". Tippar att han blir en av de två som får åka till Globen nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela